Home » D:News » 20 de lucruri pe care nu le ştiai despre cutremure

20 de lucruri pe care nu le ştiai despre cutremure

Publicat: 26.04.2017
Ştiaţi că în fiecare an se produc în lumea întreagă aproximativ 1,3 milioane de cutremure de pământ, în urma cărora îşi pierd viaţa aproape 8.000 de oameni?

Iată 20 lucruri pe care nu le stiai despre seisme:

1. Aproximativ 80% din totalul cutremurelor se produc de-a lungul Cercului de Foc al Pacificului, bordură care delimitează Pacificul, iar aici se află nu mai puţin de 452 de vulcani, aproximativ 75% din totalul vulcanilor activi şi adormiţi de pe Terra. Evenimentele naturale pentru erupţiile sau impactul meteoriţilor pot provoca seisme, dar majoritatea au loc din cauza mişcărilor plăcilor continentale.

2. Suprafaţa pământului este formată din 20 de plăci care se mişcă constant. Presiunea creşte în cazul alunecării unei plăci, fapt care poate provoca o rupere a scoarţei terestre, generând cutremure.

3. În fiecare an se produc aproximativ 1,3 milioane de seisme, majoritatea cu o magnitudine de 2,9 sau mai mică.

4. Numai în California se produc aproximativ 10.000 de cutremure pe an.

5. Cutremurele ucid anual aproape 8.000 de oameni. Se estimează că în ultimii 4.000 de ani, şi-au pierdut viaţa din cauza seismelor aproximativ 13 milioane de oameni.

6. Seismele sunt cauzate în principal de faliile geologice, dar pot fi provocate şi de alunecările de teren, de testele nucleare şi testele cu rachete şi în urma activităţii vulcanice.

7. Cutremurele pot trezi vulcanii, aşa cum s-a întâmplat în cazul Muntelui Sf. Elena din SUA în 1980, sau în cazul Muntelui italian Etna, care a erupt brusc în 2002.

8. În fiecare an, are loc cel puţin un cutremur cu magnitudinea de 8 grade pe scara Richter.

9. Un seism poate elibera de sute de ori mai multă energie decât o bombă nucleară, precum cea care a lovit Hiroshima, în Japonia, în 1945.

10. Seismele care se produc într-o parte a Terrei pot zgudui cealaltă parte a planetei. Cercetătorii care au studiat cutremurul din 2004, cel care a generat tsunamiuri în Oceanul Indian, au descoperit că seismul a slăbit cel puţin o porţiune din falia San Andreas din California. Cutremurul din 1960 din Chile a generat trepidaţii timp de mai multe zile pe întreaga suprafaţă a Pământului.