Home » Natură » Arborele genealogic canin dezvăluie secrete uimitoare despre istoria raselor

Arborele genealogic canin dezvăluie secrete uimitoare despre istoria raselor

Publicat: 27.04.2017
Cel mai mare arbore genealogic al câinelui a fost creat de cercetători. Acesta prezintă modul în care animalele au evoluat în peste 150 de specii moderne.

Iniţial, câinii au fost selectaţi şi înmulţiţi pentru abilitatea lor de a îndeplini diferite sarcini, precum păzirea turmelor, informează BBC

În timp, au fost selectaţi pentru aspectul fizic, culoarea blănii şi mărimea lor. Studiul prezintă faptul că unii câini  sunt descendenţii unei rase străvechi care călătorea alături de strămoşii americanilor nativi către America. Dovezile arheologice susţin apariţia ,,Câinelui din Lumea Nouă” ce a avut primul contact cu oamenii într-o zonă a Asiei. Anterior, semnele arheologice prezentau apariţia raselor străvechi în zone ale Europei.

Rasele de câini fără păr din prezent, precum cel peruvian sau cel mexican, sunt descendenţi ai raselor străvechi. În cadrul studiului, dr. Heidi Parker şi dr. Elaine Ostrander au analizat trăsăturile genetice a peste 161 de rase de câini din prezent şi rudele lor din sălbăticie, lupul şi şacalul. Acestea au identificat 25 de grupuri de rase similare

Cercetătoarele consideră că descoperirea ar putea ajuta la descoperirea diferitelor boli şi mutaţii de care pot suferi câinii, precum epilepsia, diabetul sau cancerul.