Prima pagină D:News

Cum se poate combate stresul de la serviciu

Simona Tudorache | 05.19.2017 | ● Vizualizări: 819

Stresul este reacţia noastra mentală, emoţională şi fiziologică la presiunile de zi cu zi, care vin atât din afara noastră, cât şi din interiorul nostru. Fiecare dintre noi a simţit la un moment dat presiunea de la locul de muncă, care poate avea ca o sursă un deadline sau unele sarcini mai dificile.

Acest comportament determină însă cronicizarea stării de stres, care devine copleşitoare şi dăunătoare sănătăţii fizice şi psihice, scrie Gândul.

“Sursele de stres de la serviciu sunt de obicei: salariile mici, lipsa suportului social, lipsa controlului asupra deciziilor pe care trebuie să le ia persoana în postul deţinut (conflictul de rol), şanse mici de evoluţie sau avansare, supraîncărcarea cu sarcini, sarcini insuficient de provocatoare sau de captivante, continuarea muncii concrete sau menţinerea unei preocupări mentale legate de serviciu şi acasă”, scrie psihoterapeutul Laura Maria Cojocaru pe blogul personal.

În opinia specialistului, stresul poate fi diminuat dacă respectăm o serie de reguli:

 1. Ia o pauză de lucru. Corpul uman nu este programat să stea prea mult timp într-un singur loc (astfel se explică durerile musculare şi de spate care apar la persoanele ce desfăşoară o activitate sedentară). După fiecare oră de muncă, încearcă să te opreşti 5 minute şi să ieşi din birou, să bei apă, să te plimbi, să ieşi pe terasă, să discuţi cu un coleg, să stai 5-10 minute în faţa unei ferestre deschise. Respiră adânc de câteva ori, îndreaptă-ţi atenţia asupra eliberării tensiunii şi calmării bătăilor inimii, priveşte pe fereastră sau speră un lucru frumos, liniştitor sau haios. Scopul este să te deconectezi şi să îţi relaxezi mintea, astfel încât să poţi preveni orice posibilă stare de anxietate sau neplăcere fiziologică.
În pauza de prânz, ridică-te de la birou şi mănâncă în altă parte.  Evită să lucrezi în timp ce mănânci. Evită preparatele şi gustările nesănătoase.

2. Ia o pauză de atitudine. Treizeci de secunde sunt suficiente pentru ca ritmul alert al inimii să se liniştească. De aceea, este recomandată angajarea inimii şi a minţii într-o direcţie pozitivă, relaxantă:

Vizualizează cu ochii minţii orice ar putea declanşa sentimente pozitive, imaginea familiei, a copilului, a partenerului de viaţă, a animalelor de companie, un tablou relaxant, un peisaj de vis, o imagine plăcută din vacanţă, culori, imagini, sunete, senzaţii tactile plăcute.

Bea un ceai relaxant, ascultă o melodie , aprinde un beţişor parfumat, aşază pe birou o vază cu flori.

Citeşte continuarea în Gândul.