Home » D:News » Cercetătorii au descoperit cum Volkswagen frauda rezultatele testelor de emisie. „Este cel mai complex sistem din istoria automobilelor„

Cercetătorii au descoperit cum Volkswagen frauda rezultatele testelor de emisie. „Este cel mai complex sistem din istoria automobilelor„

Publicat: 26.05.2017
O echipă internaţională de cercetători a dezvăluit mecanismul care a permis automobilelor Volkswagen să măsluiască rezultatele testelor de emisie americane şi europene timp de şase ani până în 2015, când Agenţia de Protecţie a Mediului din SUA a aflat de această fraudă.

După un an de investigaţii, cercetătorii au găsit un cod care permitea computerului de la bordul maşinii să ştie dacă vehiculul trecea printr-un test de emisie. Computerul activa apoi sistemul de control al emisiilor, reducând astfel cantitatea de poluanţi degajată. Computerul cunoştea şi când testul de emisie se termina, moment în care sistemul era dezactivat, scrie Science Daily.

Atunci când sistemul nu era în funcţiune, maşinile emiteau o cantitate de 40 de ori mai mare de oxizi de azot decât limita maximă permisă de EPA.

Echipa, condusă de Kirill Levchenko, savant la University of California San Diego, şi-a prezentat descoperirea la cea de a 38-a ediţia a IEEE Symposium on Security, care a avut loc în perioada 22-24 mai.

Savanţii au obţinut copii ale codurilor din computerele de bord ale automobilelor de pe diferite forumuri şi chiar de pe site-ul oficial al Volkswagen.

În timpul testelor de emisie standard, puterea motorului este măsurată cu un dinamometru într-o simulare menită să imite deplasarea reală din traficul urban. Condiţiile testului fiind publice şi standardizate, este uşor pentru producători să modeleze comportamentul automobilului în timpul testelor. Codul găsit în computerul maşinilor Volkswagen verifică un număr de condiţii asociate cu un test de emisie, precum distanţa, viteza şi chiar poziţia volanului. Dacă aceste condiţii sunt întâlnite, computerul activează mecanismul de reducere al emisiilor.

Sistemul este în sine o piesă tehnologică remarcabilă, după cum precizează şi Levchenko: „dispozitivul Volkswagen este probabil cel mai complex din istoria automobilelor”.

Motoarele diesel pun probleme producătorilor de automobile pentru că procesul de combustie produce mai mult oxid de azot decât motoarele pe benzină. Pentru a reduce aceste emisii, computerul de bord trebuie să sacrifice performanţa sau eficienţa motorului pentru a se încadra în standardele impuse de legislaţie.

Studiul de faţă atrage atenţia asupra problemelor aduse de verificarea sistemelor care pot încerca să ascundă emisiile reale şi propune elaborarea unei noi serii de tehnici care să contracareze aceste sisteme.

Vă recomandăm să citiţi şi următoarele articole:

O descoperire poate stârni un scandal şi mai mare ca în cazul Volkswagen. Maşinile Diesel poluează mai mult decât în testele de laborator

Poluarea maşinilor Volkswagen este mai mare decât se credea anterior. Poate duce la moartea prematură a cel puţin 1.200 de oameni

Sateliţii NASA au descoperit mutiple surse TOXICE de poluare ale aerului – FOTO

Două miliarde de copii respiră un aer poluat, iar sănătatea lor este în pericol

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Inteligența Artificială a găsit originea psihozei în creier
Inteligența Artificială a găsit originea psihozei în creier
Test de cultură generală. De ce pisicile dorm atât de mult?
Test de cultură generală. De ce pisicile dorm atât de mult?
O teorie bizară spune că în Univers există un singur electron
O teorie bizară spune că în Univers există un singur electron
2023 a fost cel mai bun an pentru bănci din istoria României
2023 a fost cel mai bun an pentru bănci din istoria României
Unde se află prima cabană montană construită în România?
Unde se află prima cabană montană construită în România?
Anghel Saligny, inginerul care a testat cu preţul vieţii podul de la Cernavodă
Anghel Saligny, inginerul care a testat cu preţul vieţii podul de la Cernavodă
Un traseu popular din Barcelona, șters de pe Google și Apple Maps din cauza turiștilor prea mulți
Un traseu popular din Barcelona, șters de pe Google și Apple Maps din cauza turiștilor prea mulți
Programul spațial civil al Chinei este de fapt militar, avertizează NASA
Programul spațial civil al Chinei este de fapt militar, avertizează NASA
Ce înseamnă boală transmisă prin aer? OMS și 500 de experți au căzut în sfârșit de acord
Ce înseamnă boală transmisă prin aer? OMS și 500 de experți au căzut în sfârșit de acord
28 de angajați Google, concediați după ce au protestat față de un acord încheiat cu Guvernul Israelului
28 de angajați Google, concediați după ce au protestat față de un acord încheiat cu Guvernul Israelului
Gazul înghețat de pe Uranus și Neptun ne-ar putea spune cum s-au format aceste planete
Gazul înghețat de pe Uranus și Neptun ne-ar putea spune cum s-au format aceste planete
Cel mai bizar vulcan de pe Pământ, poate chiar din Sistemul Solar, este o anomalie
Cel mai bizar vulcan de pe Pământ, poate chiar din Sistemul Solar, este o anomalie
Un râs îngropat alături de patru câini, datând din Epoca Romană, îi nedumerește pe arheologi
Un râs îngropat alături de patru câini, datând din Epoca Romană, îi nedumerește pe arheologi
Corpul nu vrea de fapt să îmbătrânească, arată prima hartă a mușchilor umani
Corpul nu vrea de fapt să îmbătrânească, arată prima hartă a mușchilor umani
Știința confirmă: îmbrățișările pot alina durerea, anxietatea și depresia!
Știința confirmă: îmbrățișările pot alina durerea, anxietatea și depresia!
Test de cultură generală. Roșiile sunt fructe sau legume?
Test de cultură generală. Roșiile sunt fructe sau legume?
Companiile de Inteligență Artificială încearcă să-l construiască pe Dumnezeu, spune un director european
Companiile de Inteligență Artificială încearcă să-l construiască pe Dumnezeu, spune un director european
Un studiu ar fi aflat de ce femeile dorm mai puțin și mai prost decât bărbații
Un studiu ar fi aflat de ce femeile dorm mai puțin și mai prost decât bărbații