Home » D:News » De ce nu trebuie să le cedăm oamenilor în vârstă locul în autobuz. ”Este un exerciţu foarte bun pentru ei”

Publicat: 25.10.2017
Statul în picioare le face bine vârstnicilor, spun cercetătorii britanici, şi îi ajută să-şi menţină sănătatea, atât fizic, cât şi psihic.

Mai mult, bătrânii trebuie să facă mişcare cel puţin 10 minute pe zi, iar cel mai la îndemână este mersul pe jos, mai arată oamenii de ştiinţă, scrie Gândul.

„Trebuie să încurajăm activitatea fizică în rândul bătrânilor, şi să nu-i încurajăm să fie sedentari. Nu vă sfătuiţi părinţii să ia liftul, ci să mai urce un etaj pe scări. Şi gândiţi-vă de două ori înainte să cedaţi locul pe scaun în autobuz sau tren unei persoane în vârstă. Statul în picioare este un exerciţu fizic foarte bun pentru ei”, spune profesorul care a coordonat studiul.

Secretul pentru a rămâne sănătoşi este mişcarea fizică, iar vârstinicii nu fac excepţie. Cercetarea a fost publicată în The British Medical Journal şi arată că persoanele în vârstă ar trebui să meargă pe jos cel puţin 10 minute în fiecare zi.

Un alt avantaj al mişcării este acela că ajută mobilitatea şi îi menţine pe oameni independenţi, aceştia reuşind să se descurce singuri pentru mai mult timp.