Home » D:News » Primul caz în istoria medicală: 14 viermi dintr-o specie care infecta vitele au fost găsiţi în ochiul unei femei

Publicat: 16.02.2018
O femeie de 26 de ani din Oregon, SUA, a simţit ceva în ochiul stâng. De zile bune, nu putea înlătura senzaţia de mâncărime. Nu era praf sau lentilă de contact, ci ceva mult mai straniu care reprezintă totodată un caz medical unic: 14 viermi care cresc de fapt în ochii vitelor.

Femeia a devenit astfel primul caz de infestare umană cu Thelazia gulosa, specia de vierme translucid care apare la vite, scrie Science News.

„Este un eveniment foarte rar şi uimitor dintr-o perspectivă parazitologică”, a precizat Richard Bradbury de la U.S. Centers for Disease Control and Prevention din Atlanta. „Probabil nu atât de uimitor dacă eşti pacientul”.

Timp de 20 de zile, femeia şi doctorii au înlăturat 14 viermi din ochiul infectat, conform relatărilor cercetătorilor în numărul apărut pe 12 februarie al publicaţiei American Journal of Tropical Medicine and Hygiene. După aceea, nu a mai existat nici iritaţia.

T. gulosa este un nematod găsit în America de Nord, Europa, Australia şi Asia centrală şi infectează ochiul vitelor. Viermele îşi petrece etapa de larvă în abdomenul muştei din specia Musca autumnalis. Atunci când aceasta se hrăneşte cu lacrimi şi cu secreţiile ochiului, împrăştie larvele în organul vizual, unde cresc în viermi.

Alte două specii din genul Thelazia sunt cunoscute pentru infecţii umane rare, dar nu se aştepta ca noua specie să infecteze oameni.

Femeia călărea pe lângă fermele de vite din Gold Beach, Oregon, ceea ce ar explica contactul cu muştele. „Pacienta a avut ghinion”, a precizat Bradbury. „Nu a putut îndepărta musca infectată destul de repede de la ochiul ei”.

O boală înfricoşătoare cauzată de un vierme parazit se răspândeşte într-un ritm îngrijorător. ”Este ca şi cum ai avea un glonţ care se mişcă încet prin creier”

Viermele Morţii din deşertul Mongoliei. Ce spun biologii despre existenţa acestui monstru?

Caz extrem de rar. Un bărbat a stat cu un vierme în creier timp de 4 ani (FOTO)