Home » D:News » Misiunea telescopului spaţial Kepler se apropie de final. NASA a anunţat că nava rămâne fără combustibil

Publicat: 19.03.2018
Telescopul spaţial Kepler ce a permis umanităţii să observe un număr uriaş de planete este pe punctul de a fi dezactivat. NASA susţine că sonda mai deţine combustibil doar pentru câteva luni. Atunci când combustibilul se va termina, contactul cu Pământul se va pierde, iar misiunea va fi încheiată.

Independent notează că aceasta nu este prima dată când sonda Kepler întâmpină probleme. Pe tot parcursul misiunii a fost bombardată de radiaţii, iar prima misiune a sondei era pe punctul de a se încheia în 2013, când unul dintre mecanismele sale a cedat. Însă, a trecut peste toate aceste dificultăţi şi a trimis o lungă perioadă de timp imagini şi informaţii importante către Pământ.

Deşi membrii NASA se aşteaptă ca sonda să reziste mai mult de câteva luni, atunci când combustibilul se va termina, nava nu va mai avea energie pentru a se întoarce înapoi pe Pământ. În timpul rămas, NASA va continua să utilizeze telescopul pentru a cerceta spaţiul şi pentru a strânge date ce vor fi apoi analizate pe Pământ. Deşi anterior agenţia a păstrat ultima rezervă de combustibil pentru a distruge sonda, precum în cazul lui Cassini, de această dată nu va mai fi nevoie deoarece telescopul se află la o distanţă de aproximativ 153 milioane de kilometri depărtare de Pământ.

În timp ce Kepler se pregăteşte de finalul misiunii, NASA va lansa pe 16 aprilie satelitul Transiting Exoplanet Survey Satellite (TESS) . Satelitul va îndeplini o misiune asemănătoare cu cea a lui Kepler.

Telescopul a găsit aproximativ 2.530 exoplanete, iar 30 dintre ele sunt de aproximativ dimensiunea Terrei şi la o distanţă potrivită de stelele lor, pentru a avea apă lichidă pe suprafaţă. Toate planetele descoperite de Kepler formează mai mult de două treimi dintre cele descoperite în total de savanţi, adică 3.564.

Telescopul spaţial Kepler a fost lansat în martie 2009. În timpul celor patru ani ai primei misiuni, nava a scanat 150.000 de stele, căutând scăderile mici în lumină cauzate de planete care trec prin faţa lor. În 2014, Kepler a trecut la a doua misiune numită K2