Home » D:News » Un ”univers” microscopic a fost descoperit de cercetători: peste 200 de virusuri necunoscute stau ascunse în animale considerate nepurtătoare de infecţii virale

Publicat: 13.04.2018
Savanţii de la Universitatea din Sydney, Australia, au descoperit 214 virusuri care nu au mai fost văzute până acum, găsindu-se în animale care până acum erau ignorate când venea vorba despre infecţii virale - amfibieni, peşti şi reptile.

Nu numai că descoperirea are implicaţii în modul în care se studiază virologia umană pe viitor, dar arată şi că virusurile au o istorie evoluţionară care datează de multe milioane de ani, evoluând paralel sau odată cu vertebratele, scrie Science Alert.

„Acest studiu scoate la iveală că unele grupuri de virusuri au existat în întreaga istorie evoluţionară a vertebratelor – transformă înţelegerea noastră asupra evoluţiei virusurilor”, a precizat co-autorul studiului, Eddie Holmes, de la Universitatea din Sydney. „Pentru prima dată, putem arăta că virusurile au o vârstă de milioane de ani şi existau de la începutul vertebratelor”.

Holmes şi echipa sa au anlizat ARN-ul a 186 de specii, care fac parte din trei mari grupuri de vertebrate: peşti, reptile şi amfibieni. Astfel, cele 214 virusuri descoperite sunt familii sau grupuri înrudite asociate cu infecţia virală a vertebratelor.

„Peştii, în special, au o diversitate uimitoare de virusuri, iar fiecare tip de familie de virusuri detectate în mamifere este acum găsită şi în peşti”, a adăugat Holmes.

Din fericire, oamenii şi peştii sunt foarte diferiţi, iar analizele ulterioare au scos la iveală că au apărut odată cu vertebratele, în mediul oceanic şi au evoluat odată cu grupurile de vertebrate. Acest lucru implică şi că, spre exemplu, virozele la peşti, au evoluat să se dezvolte doar la peşti şi nu la alt grup precum mamiferele (reciproca este valabilă). Diferenţele genetice ar elimina, cel puţin teoretic, posibilitatea transmiterii unui virus în acest mod.

În ADN-ul oamenilor există virusuri vechi de 100 de milioane de ani. Unele au origini ”extraterestre”