Home » D:News » Pe Enceladus s-au descoperit substante organice

Pe Enceladus s-au descoperit substante organice

Publicat: 10.12.2008
Naveta Cassini a descoperit recent substante organice in cadrul vaporilor emisi de gheizerele de pe Enceladus, satelitul natural al planetei Saturn. Descoperirea duce la amplificarea speculatiilor referitoare la mult asteptata intalnire cu forme de viata extraterestre, anunta DailyGalaxy.

“Enceladus prezinta conditii extraordinare pentru aparitia si dezvoltarea vietii. Satelitul lui Saturn prezinta temperaturi propice in acest sens,  vapori de apa si elemente chimice potrivite pentru crearea legaturilor chimice care pot da nastere unor celule vii”, afirma Dennis Matson, savant in cadrul NASA’s Jet Propulsion Laboratory din Pasadena.
Surpriza vine din partea compozitiei chimice a lui Enceladus, care este improprie unei planete, fiind foarte asemanatoare cu cea prezenta in cadrul cometelor.
Acesta noua descoperire alimenteaza la randul sau speculatiile cu privire la aparitia vietii pe Terra. Existand in acesta directie mai multe opinii pertinente care afirma ca viata pe Terra ar fi de origine extraterestra, fiind adusa de un meteorit sau o cometa.
Cercetatorii americani sunt convinsi ca, pe masura ce vor avanasa in privinta studiului gheizerelor de vapori de pe Enceladus, sansele reale de a descoperi forme primitive de viata vor creste considerabil.

Sursa : Daily Galaxy