Home » D:News » Cel mai puternic laser din lume este operational

Cel mai puternic laser din lume este operational

Publicat: 02.04.2009
Dupa 12 ani de munca si 3.5 miliarde de dolari investite, inginerii americani au reusit sa duca la indeplinire construirea celui mai puternic laser din lume, capabil sa simuleze forta energetica a unei bombe cu hidrogen si chiar pe cea a Soarelui.

Departamentul Federal de Energie din SUA a anuntat marti certificarea oficiala a Centralei Nationale de Aprindere, aflata sub egida Laboratorului National Lawrence Livermore din California. Acest lucru va elibera drumul cercetatorilor in desfasurarea unei serii de experimente, despre care se crede ca vor putea simula caldura si presiunea din centrul Soarelui.

Centrala Nationala de Aprindere sau NIF are dimensiunile unui teren de fotbal si este compusa din 192 de manunchiuri separate de raze laser, fiecare calatorind cu viteza de 300.000 de metri/secunda pentru a converge simultan asupra unei tinte cat o guma de sters din capatul unui creion. In timp ce laserul de la NIF este proiectat si pentru a acoperi o plaja larga de aplicatii in fizica energiilor si densitatilor inalte, scopul sau esential este aceala de a ajuta fizicienii sa asigure buna functionare a armelor nucleare ale natiunii, pe masura ce acestea se invechesc.

Sursa: MSNBC