Home » D:News » 46 noi specii de animale descoperite în junglele din Surinam

46 noi specii de animale descoperite în junglele din Surinam

Publicat: 25.01.2012
O expediţie desfăşurată recent în această mică ţară sud-americană a dus la descoperirea a 46 specii de vieţuitoare necunoscute lumii ştiinţifice până în acest moment.

Expediţia care a avut loc în pădurile virgine din Surinam a fost condusă de Conservation Internaţional şi a implicat o colaborare de succes între oameni de ştiinţă, studenţii acestora şi indigeni. Dintre cele 1.300 specii de vieţuitoare colectate, cercetătorii au avut surpriza să găsească 46 de specii total noi.

Printre acestea se numără strania „broască cowboy”, un batracian cu franjuri albi de-a lungul picioarelor şi cu o structură osoasă asemănătoare unui pinten, ataşată de călcâie.

O altă vieţuitoare interesantă s-a dovedit a fi o insectă din grupul katydidelor, înrudită cu greierii, botezată de cercetători „katydidul Crayola” , din cauza coloraţiei sale intense şi stridente.

Între speciile noi de peşti se evidenţiază un crap ai cărui solzi sunt structuraţi asemenea unei armuri naturale, alcătuită din plăci osoase prevăzute cu spini, pentru a se apăra astfel de atacurile peştilor piranha.

Acest crap bizar era să scape descoperirii, deoarece singurul exemplar capturat era gata sa fie consumat de un indigen. Din fericire, înainte de a fi gătit, oameni de ştiinţă au observat înfăţişarea stranie a peştelui şi au apucat să-l fotografieze şi să-l descrie.

Expediţia s-a derulat pe parcursul a trei săptămâni şi a făcut parte din cadrul proiectului Rapid Assessment Program, care se desfăşăoară de peste 20 ani.

„Am fost uluiţi când am pătruns în regiunea aleasă pentru explorare, am parcurs peste 200 kilometri şi nu am observat nici măcar o potecă, doar junglă continuă. Este unul dintre cele mai sălbatice locuri de pe Terra. Echipa noastră va propune declararea unei rezervaţii stricte aici, altfel toată această incredibilă biodiversitate se va pierde”, declară pentru BBC Trond Larsen, directorul Rapid Assessment Program.