Home » D:News » Culoarea ochilor dezvăluie care sunt afecţiunile de piele de care putem suferi

Culoarea ochilor dezvăluie care sunt afecţiunile de piele de care putem suferi

Publicat: 08.05.2012
O vorbă veche spune că „ochii sunt fereastra sufletului”. Acum, un nou studiu sugerează că ochii reprezintă, de asemenea, o „fereastră” ce permite identificarea potenţialelor afecţiuni ale pielii.

Cercetătorii au descoperit că persoanele cu ochi albaştri au şanse mai mici de a suferi de vitiligo. În schimb, cei care au ochii căprui au şanse mai mari de a deveni victime ale acestei afecţiuni ale pielii, ce este caracterizată prin pete albe.

Oamenii de ştiinţă spun că acest studiu oferă, de asemenea, informaţii importante în ceea ce priveşte riscul de a dezvolta melanom, cea mai gravă formă de cancer de piele. Deoarece melanomul şi vitiligo sunt afecţiuni înrudite genetic, culoarea ochilor ar putea dezvălui riscul de a suferi de acest tip de cancer.

„Din punct de vedere genetic, vitiligo şi melanomul se află la poli opuşi. Astfel, variaţiile genetice care fac o persoană predispusă la a suferi de vitiligo o fac, în acelaşi timp, să prezinte un risc mai mic de a suferi de melanom şi vice versa”, a explicat cercetătorul Richard Spritz, director al departamentului de Genetică din cadrul Şcolii de Medicină a Universităţii din Colorado.

Sursa: WebMD