Home » Istorie » După ce şi-au spionat inamicii, ruşii au proiectat propria lor rachetă

După ce şi-au spionat inamicii, ruşii au proiectat propria lor rachetă

Publicat: 06.05.2017
Mai multe imagini prezintă navele spaţiale realizate de URSS şi abandonate într-un hangar din deşertul Kazakhstanului. Navele au fost descoperite în interiorul unui depozit de armament din apropierea cosmodromului Baikonur, la 200 de kilometri de Marea Aral.

Ambele nave au fost construite în timpul programului Buran realizat de Moscova, acesta a fost închis în 1993, nicio navă nefiind trimisă în spaţiu, relatează Mail Online. În aceeaşi încăpere, fotografii au surprins o rachetă imensă Energia, proiectată să propulseze avionul spaţial Buran.

URSS-ul a proiectat navele pentru a concura cu racheta Saturn V a NASA, ce a propulsat vehiculele din timpul misiunii Apollo către Lună. Alexander Kaunas, din Rusia, a afirmat că a mers peste 38 de kilometri prin deşert pentru a ajunge la hangar. Precum navele spaţiale deţinute de NASA, vehiculul Buran are motoarele localizate pe partea din spate şi două aripi care l-ar fi ajutat să aterizeze în siguranţă pe Pământ.

Atât nava rusească, cât şi cea americană, sunt similare, fapt ce sugerează că spionajul în timpul Războiului Rece era extrem de dezvoltat. Documentele apărute la sfârşitul anului 1990 dezvăluie faptul că KGB-ul a furat proiectul pentru nava americană în 1970 şi 1980, permiţând Kremlinului să realizeze o copie a sistemului american.

Racheta, extrem de puternică, putea transporta 100 de tone în orbită. Hangarul uriaş ce găzduieşte navele a făcut parte dintr-un complex ce măsura 132 de metri lungime pe 62 înălţime , fiind cea mai mare clădire a cosmodromului Baikonur