Home » Istorie » Care a fost primul oraş din România care a folosit firobuzul, pe atunci un mijloc de transport revoluţionar

Care a fost primul oraş din România care a folosit firobuzul, pe atunci un mijloc de transport revoluţionar

Care a fost primul oraş din România care a folosit firobuzul, pe atunci un mijloc de transport revoluţionar
Publicat: 19.11.2017
Timisoara se mandreste cu multe premiere de-a lungul timpului, iar troleibuzul se afla printre acestea. Orasul de pe Bega este primul din Romania care a folosit acest mijloc de transport.

Într-o perioada in care al doilea razboi mondial era in plina desfasurare, in urma cu exact 75 de ani, Timisoara se pregatea de o noua premiera, primul firobuz din Romania.

Prima linie de troleibuz a fost creata dupa planuri elaborate in 1938 de catre firma Brown-Bovery din Mannheim si s-a dat in folosinta la 15 noiembrie 1942.  Circulatia se facea pe un traseu in forma de potcoava: Gara de Nord – Cetate – Piata Lahovary (actuala Piata Nicolae Balcescu) – unind astfel direct centrul istoric cu gara principala, pe de o parte, si cu cartierul Elisabetin, pe de alta parte. In acest mod, calatorii economiseau – fata de parcursul pe trasee de tramvai – portiunea prin Piata Maria si Iosefin.

Aceasta prima linie a fost complet prevazuta cu retea pe ambele sensuri, a avut lungimea de circa 2,5 km si a fost denumita cu indicativul 7, in completare la cele sase linii de tramvai existente la acea data.

Citeşte continuarea pe Business Magazin.

 

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase