Home » Lumea digitală » Expoziţie în premieră la Cluj: Castelul Bran, un exoschelet de dinozaur şi proteze printate în 3D

Publicat: 10.06.2017
Peste 30 obiecte printate în 3D, printre care un exoschelet de dinozaur, castelul Bran, un braţ robotic şi proteze de mână sunt expuse, începând de vineri la Cluj-Napoca, în cadrul primului eveniment din România dedicat tehnologiei imprimării tridimensionale.

Directorul executiv al Centrului Cultural Clujean, Ştefan Teişanu, unul dintre organizatorii expoziţiei „Viitorul în 3D printing” deschisă la Muzeul Naţional de Istorie a Transilvaniei, a declarat că expoziţia este o incursiune în potenţialul acestei tehnologii 3D atât în sectorul cultural şi artistic, cât şi în cel medical şi industrial, transmite corespondentul MEDIAFAX.

„Expoziţia > este primul eveniment din România dedicat tehnologiei imprimării tridimensionale, în 3D. Este un test pe care îl facem la Cluj-Napoca pentru a vedea reacţia publicului la o incursiune în potenţialul acestei tehnologii atât în sectorul cultural şi artistic, cât şi în cel medical şi industrial. Intenţia noastră este să folosim tehnologia 3D la crearea, la Cluj-Napoca, a Centrului de Ştiinţe – Quantum Science, un nou tip de muzeu-viu, care îi învaţă pe vizitatori, în special pe cei tineri, prin experimente interactive, legile fizice, anatomiei sau biologiei”, a spus Teişanu.

Fondatorul Asociaţiei Scientifica, Miruna Amza, un alt organizator al expoziţiei, a afirmat, la rândul său, că sunt expuse peste 30 obiecte printate în 3D, prin diferite tehnici, printre care un exoschelet de dinozaur, castelul Bran, un braţ robotic, proteze de mână şi implanturi.

„Avem o proteză pentru şold realizată din titan, care este una dintre cele mai scumpe exponate. Acum, mai mult ca niciodată, fiecare dintre noi poate experimenta tehnologia imprimării 3D. Artişti, entuziaşti şi antreprenori din întreaga lume folosesc imprimarea 3D pentru a imagina şi crea obiecte cu design inovator”, a subliniat Amza.

Expoziţia va putea fi vizitată gratuit până pe data de 23 iunie 2017.