Mari întrebări
Prima pagină Maratoanele Descopera Mari întrebări

Mari întrebări

Ce este mitoza?
    18.08.2018 |

Mecanismul principal prin care organismele generează noi celule este prin diviziunea celulară. În timpul acestui proces, o celulă „părinte” se va diviza şi va produce o celulă identică. În acest mod, celula iniţială va transmite materialul genetic la celula „fiică”. Totuşi, în primul rând, celulele trebuie să-şi copieze ADN-ul. Mitoza este procesul prin care o celulă îşi separă ADN-ul copiat, divizându-şi nucleul în două.

• Cum poţi trece peste temperaturile ridicate fără să utilizezi aerul condiţionat?
    05.08.2018 |

Aerul condiţionat devine o necesitate pe parcursul verii. De fapt este un instrument importat pentru sănătatea publică. Însă utilizarea lui îţi creşte şi facturile, poluezi, deoarece centralele electrice ard mai mulţi combustibili fosili pentru a produce energie, iar în cele din urmă temperaturile cresc şi mai mult în timpul nopţii.

• Credit: 123RF
    De ce majoritatea avioanelor sunt albe?
    04.08.2018 |

Albul este preferat în primul rând deoarece reflectă razele soarelui şi radiaţiile. Astfel, aeronava nu se încălzeşte la interior la fel de mult ca una vopsită în altă culoare şi se reduc costurile cu răcirea cabinei. Vopseaua albă acţionează ca un fel de „loţiune de protecţie solară”, după cum spune un expert în aviaţie. Mai mult, această culoare se păstrează în timp.

• Credit: Unsplash/Colin Maynard
    De ce copiii mici clipesc rar?
    03.08.2018 |

Există o particularitate a bebeluşilor: aceştia clipesc mult mai rar decât un adult, iar cercetătorii au venit cu o serie de răspunsuri la această ciudăţenie.

• Credit: Unsplash/Fabrizio Verrecchia
    De ce porumbeii au penaj diversificat?
    02.08.2018 |

Într-un nou studiu, o echipă de biologi de la Universitatea din Utah a descoperit că diferitele versiuni ale unei singure gene, numită NDP (Norrie Disease Protein), sunt asociate cu tiparele de culoare ale penelor porumbeilor. Interesant că această genă este responsabilă pentru defectele de vedere la oameni.

• Credit: Unsplash
    De ce sarcina cauzează vise ciudate?
    01.08.2018 |

Dacă ciclul de somn al unei persoane este întrerupt şi se trezesc în timpul fazei REM, au şanse mai mari să-şi amintească ce au visat - iar femeile însărcinate trec deseori prin astfel de experienţe în care somnul este tulburat.

• Cum să adormi mai uşor?
    31.07.2018 |

Imaginează-ţi că te trezeşti dimineaţa complet odihnit şi pregătit pentru o nouă zi. Pentru o mare parte din populaţia planetei acest lucru este doar un vis. Fenomenul are la bază, în mare parte mediul stresant.

• Credit: Unsplash/Viktor Forgacs
    Ce e mai bun: săpun lichid sau săpun solid?
    30.07.2018 |

Săpunul, fie că este solid sau lichid, trebuie să fie potrivit pentru tipul nostru de piele şi afecţiunile dermatologice de care suferim. Ba mai mult, trebuie să luăm în calcul şi reacţiile pielii la anumite substanţe chimice. Pielea sensibilă va avea întotdeauna nevoie de formule delicate, fără parfum şi parabeni, care pot cauza iritaţii.

• De ce se îngălbenesc dinţii?
    29.07.2018 |

Deşi celebrităţile afişează un zâmbet alb impecabil, majoritatea persoanelor nu se apropie de această ''perfecţiune''. Însă nu este o surpriză, există mai multe lucruri ce pot afecta culoare dinţilor. Culoarea anormală a dinţilor este considerată orice altă culoare decât alb sau un alb uşor gălbui.

• Credit: 123RF
    De ce rănile din gură se vindecă mai repede decât cele din alte locuri?
    28.07.2018 |

O echipă de cercetători americani a aflat că unii reglatori din activitatea genelor lucrează mai mult în zona bucală pentru a vindeca rănile fără să lase cicatrice, conform relatărilor publicate pe 25 iulie în jurnalul Science Translational Medicine.