Home » Maratoanele Descopera » Mari întrebări » Pot consuma găurile negre supermasive tot universul?

Pot consuma găurile negre supermasive tot universul?

Publicat: 25.02.2018
Conform a două studii efectuate de două echipe diferite de cercetători, cele mai masive găuri negre cresc mai repede decât galaxiile lor.

Găurile negre supermasive se află în centrul fiecărei galaxii, dar, totuşi, diferenţa de dimensiune dintre o gaură neagră şi o galaxie este semnificativă în favoarea galaxiei, scrie Live Science.

De aceea, nicio gaură neagră nu ar fi capabilă să consume întreaga masă a galaxiei. „Gaura neagră este minusculă comparativ cu întreaga galaxie, deci suntem în siguranţă”, a precizat Guang Yang, un student de la Pennsylvania State University care a condus unul dintre cele două studii. Studiul acesta a găsit că viteza cu care o gaură neagră creşte este proporţională cu dimensiunea galaxiei, iar această viteză de creştere este mai mare decât cea cu care se nasc noi stele.

Celălalt studiu realizat de o echipă de cercetători de la Institute of Space Sciences din Barcelona, Spania, a găsit că masele găurilor negre supermasive sunt de aproximativ 10 ori mai mari decât se aştepta, în cazul în care aceste găuri negre creşteau cu aceeaşi rată precum galaxiile.

Primul studiu a fost publicat recent în jurnalul Monthly Notices of the Royal Astronomical Society, unde Yang şi colegii săi au folosit date de la mai mult de 30.000 de galaxii culese de Great Observatories Origins Deep Survey (GOODS). De asemenea, studiul a mai inclus observaţii de la Hubble Space Telescope, Chandra X-ray Observatory şi Spitzer Space Telescope şi mai mult de 500.000 de galaxii de la Cosmic Evolution Survey (COSMOS), care foloseşte atât telescoape spaţiale cât şi aflate pe suprafaţa Pământului.

Al doilea studiu urmează să fie publicat în aceeaşi revistă şi include date de la Chandra X-ray Observatory, Australia Telescope Compact Array şi alte telescoape similare care folosesc măsurători cu unde radio şi raze X.

Fenomen bizar înregistrat de astronomi: o gaură neagră ”a zburat” din centrul galaxiei sale

Ce s-ar întâmpla dacă ai cădea într-o gaură neagră? – VIDEO

Cat de periculoasa este noua gaura neagra descoperita de NASA?

Descoperirea care poate rescrie astrofizica: cercetătorii au găsit în premieră o gaură neagră inactivă într-un loc neaşteptat