Home » Maratoanele Descopera » Mari întrebări » De ce porumbeii au penaj diversificat?

De ce porumbeii au penaj diversificat?

Publicat: 02.08.2018
Într-un nou studiu, o echipă de biologi de la Universitatea din Utah a descoperit că diferitele versiuni ale unei singure gene, numită NDP (Norrie Disease Protein), sunt asociate cu tiparele de culoare ale penelor porumbeilor. Interesant că această genă este responsabilă pentru defectele de vedere la oameni.

Aceste variaţii au avut loc cel mai probabil ca urmare a selecţiei artificiale realizate de oameni, unde s-au amestecat mai multe specii de porumbei, iar acum variaţiile s-au dovedit avantajoase în populaţiile sălbatice de porumbei care trăiesc în zonele urbane, scrie Phys.

„Oamenii au transferat o trăsătură de la o specie la alta pe care au domesticit-o, iar acum este în sălbăticie, unde reprezintă un avantaj pentru habitatele umane”, a precizat Mike Sapiro, profesor de biologie la Universitatea din Utah şi autor al studiului care a fost publicat pe 17 iulie 2018 în jurnalul eLife.

Întrucât domesticirea porumbelului a început acum mai bine de 5.000 de ani, oamenii au creat mai mult de 350 de varietăţi de porumbel în diferite culori, tipare, forme şi dimensiuni.

Păsările cu care orice orăşean de astăzi este atât de familiar (şi din motive evidente, nu într-un sens total pozitiv) l-a ajutat pe Alexandru cel Mare în războaie şi pe Charles Darwin în explicarea selecţiilor naturale şi artificiale.

China antrenează o armată de porumbei