Home » Natură » Oamenii de ştiinţă susţin că ar putea să readucă mamuţii la viaţă. Au însă o mare reţinere

Publicat: 05.07.2015
Au trecut mii de ani de la dispariţia mamutului lânos, însă oamenii de ştiinţă susţin că sunt aproape de a-i readuce la viaţă, dar ar putea să aleagă să nu o facă.

Cercetătorii au analizat genetica mamuţilor în cadrul unui studiu care şi-a propus să identifice diferenţele dintre aceştia şi elefanţii africani sau asiatici, mamifere înrudite cu legendara specie.

Oamenii de ştiinţă au reuşit să izoleze genele care sunt responsabile de diferenţele dintre aceste mamifere care locuiau în regiuni cu temperaturi scăzute, spre deosebire de elefanţi, care preferă o climă caldă. Gena, numită TRPV3, produce o proteină care îi făcea să răspundă mai puţin la căldură. Când gena a fost ”dezactivată” la şoarecii de laborator aceştia au început să prefere temperaturile mai scăzute, iar părut le-a crescut mai ondulat.

Studiul este cea mai comprehensivă analiză cu privire la diferenţele genetice ale mamuţilor lânoşi. Singura metodă de a stabili dacă această genă este singura diferenţă dintre mamuţi şi elefanţi ar fi să readucem la viaţă această specie, lucru pe care cercetătorii cred că îl vor putea realiza în viitor.

Specialiştii s-au arătat însă împotriva readucerii la viaţă a unor animale care au dispărut. Motivul principal ar fi că mediul actual este cu mult diferit faţă de cel în care au prosperat acestea.

Mamuţii au dispărut în urmă cu circa 4.300 de ani. Aceste animale erau extrem de mari şi cântăreau până la 12 tone.

Sursă: Morning Ticker