Home » Natură » O creatură monstruoasă care trăia acum 400 de milioane de ani, descoperită într-un muzeu din Canada

Publicat: 23.02.2017
O creatură dintr-o specie necunoscută care reprezintă un vierme gigant de acum 400 de milioane de ani, cu fălci terifiante, a fost identificată de o echipă internaţională de experţi.

Cercetătorii de la Universitatea din Bristol, Universitatea Lund şi de la Muzeul din Ontario au studiat fosila care a existat în muzeu de la mijlocul anilor ’90, relatează Science Daily.

Spre supriza lor, această creatură făcea parte dintr-o specie necunoscută, care este strămoşul viermilor de mare şi lipitorilor actuale.

Specia este unică prin faptul că are cele mai mari fălci care au fost observate la acest tip de organisme, având peste un centimetru. În mod normal, aceste fălci fosilizate sunt doar de câţiva milimetri. Cercetătorii estimează că acest animal avea peste un metru lungime.

Mats Eriksson, de la Universitatea Lund, dezvăluie că „gigantismul în animale este o importantă trăsătură ecologică, asociată de obicei cu avantaje şi dominarea competitivă”. Acesta mai adaugă şi faptul că „este un fenomen slab înţeles în cazul viermilor marini şi nu a fost niciodată demonstrat în speciile fosile”. Totuşi, această specie reprezintă un caz care ajută la studierea gigantismului la viermii marini.

Specimenele au fost colectate în 1994 de geologul Derek K Armstrong şi aparţin formaţiunii devoniene Kwataboahega de lângă Ontariu. În onoarea acestuia, specia a fost numită Websteroprion armstrongi.

Un vierme marin urias terorizeaza acvariul din Cornwall

Viermele Morţii din deşertul Mongoliei. Ce spun biologii despre existenţa acestui monstru?

Ne tragem cu toţii dintr-un vierme? (VIDEO)