Prima pagină Natura

Cu ajutorul unei noi tehnici, experţii au reuşit să înregistreze imagini cu cele mai mici creaturi vii de pe Pământ

Oana Bujor | 03.24.2017 | ● Vizualizări: 1298

Cu ajutorul microscopului putem observa cele mai mici obiecte din Univers, însă procesul devine limitat atunci când este vorba despre mişcarea unui obiect cu dimensiuni reduse.

O echipă din Australia a realizat un nou tip de program computerizat care permite observarea obiectelor microscopice care se mişcă foarte lent, precum şi înregistrarea mişcărilor la o viteză mult mai accelerată, informează Gizmodo

Cercetătorii din cadrul Australian Institute of Science and Technology studiau creşterea celulelor din rădăcina plantelor. Deoarece observarea întregului proces poate dura câteva zile, echipa a dezvoltat un program care permite captarea cu uşurinţă a procesului.

Programele care monitorizează mişcarea sunt utilizate în industria cinematografică, însă nu au fost utilizate niciodată la un nivel microscopic. Cercetătorii au utilizat lasere pentru luminarea floorescentă a proteinelor din plantă, astfel programul a reuşit să înregistreze imaginile.

Tag-uri: imagini | microscop | obiect | minuscul