Home » Natură » Savanţii au descoperit 15 noi specii de viespi ”polimorfe”, iar stilul de viaţă al acestora este înfricoşător

Publicat: 03.04.2017
Un grup de viespi cu un stil de viaţă parazitoid a fost îmbogăţit cu 15 noi membri. Precum rudele lor, acestea au obiceiul de a-şi depunde ouăle în ouăle altor insecte. Atunci când o nouă viespe se naşte, îşi consumă gazda din interior.

Aceste viespi se găsesc în regiuni tropicale în America de Nord, America Centrală şi America de Sud, precizează Live Science.

Una dintre cele noi specii descoperite se numeşte Phanuromyia odo, după personajul din serialul Star Trek numit Odo, care îşi schimba forma. Deşi în cazul P. odo acesta nu este cazul, specia prezintă un spectrul larg de trăsături variabile.

Nu au fost făcute multe studii cu privire la genul Phanuromyia, savanţii precizează că viespile depun un singur ou în oul gazdă, având un comportament parazitoid.

Noi studii pot arăta viaţa interesantă şi diversă din ecosistemele tropicelor, unde evoluează aceste comportamente particulare.

Filmare inedită: cum arată în interior un cuib cu viespi? (VIDEO)