Home » Natură » A fost descoperită veriga lipsă a originilor dinozaurilor. ,,Este uimitor că au fost necesari 80 de ani”

Publicat: 16.04.2017
Rămăşiţele fosilizate ale unei reptile gigantice ce trăia pe Pământ în urmă cu 245 de milioane de ani ar putea fi veriga lipsă a originilor dinozaurilor.

Cercetătorii susţin că o creatură asemănătoare unui crocodil, numită Teleocrater rhadinusar, putea schimba credinţele prezente despre originile dinozaurilor, relatează Independent.

Fiind considerată o rudă a dinozaurilor, nu strămoşul lor, reptila carnivoră cu gâtul lung avea peste trei metri lungime şi se deplasa pe toate cele patru membre, precum crocodilii din prezent. Anterior, cercetătorii credeau că Teleocrater se deplasa pe două membre şi avea mărimea unei găini.

Dr. Richard Butler, din cadrul Universităţii din Birmingham, a declarat: ,,Teleocrater schimbă fundamental modul în care am crezut că arătau rudele dinozaurului.” ,,Descoperirea lui Teleocrater este extrem de importantă deoarece schimbă multe ipoteze pe care le aveam despre originile dinozaurilor,” adaugă el.

Teleocrater a apărut după ce un grup de reptile numit Archosauria s-a despărţit în două ramuri. Dintr-o ramură au apărut dinozaurii şi în cele din urmă păsările, iar din a doua au evoluat crocodilii şi aligatorii din prezent.

Fosila a fost descoperită în bazinul Ruhuhu din sudul Tanzaniei în 1933, însă locul său pe axa evoluţiei nu a fost cunoscut până în prezent din cauza lipsei unor oase cheie precum cele din zona gleznelor.

,,Este uimitor că au fost necesari 80 de ani pentru a descoperi adevărata importanţă a acestor fosile,” a declarat dr. Butler.