Home » Natură » Omenirea a ajuns la un punct fără întoarcere: plantarea copacilor nu mai este o soluţie viabilă împotriva schimbării climatice

Publicat: 25.05.2017
Un nou studiu arată că asimilarea de dioxid de carbon de către plante nu mai este suficientă pentru contracararea emisiilor cauzate de industriile combustibililor fosili.

Autoarea acestui studiu, Lena Boysen de la Potsdam Institute for Climate Impact Research (PIK), a precizat că „dacă vom continua să ardem cărbune şi petrol în ritmul pe care îl facem acum, cantitatea de gaz cu efect de seră pe care va trebui să o eliminăm pentru a stabiliza climatul va fi prea mare pentru a face faţă”.

Această tehnică este complementară aceleia care urmăreşte depozitarea dioxidului de carbon folosind mecanisme tehnologizate, de absorbţie artificială, scrie Science Daily.

Conform cercetătorilor, cea mai bună opţiune este un plan ambiţios de reducere a dioxidului de carbon, ca opţiunea de rezervă care să contracareze cantitatea de emisii.

Totuşi, co-autorul Tim Lenton de la Universitatea din Exeter, Regatul Unit, precizează că „reducerea utilizării combustibilor fosili este o precondiţie pentru stabilizarea climatului, dar de asemenea avem nevoie de utilizarea unui spectru de opţiuni de la reîmpădurirea terenului degradat, la agricultură eficientă şi limitarea cantităţii de deşeuri alimentare”.

Concluzie alarmantă: ecosistemele marine se află într-un pericol şi mai mare decât s-a crezut până acum. Nu doar schimbarea climatică este de vină