Home » Natură » ”Furnica Iadului” a primit denumirea lui Vlad Ţepes – FOTO

”Furnica Iadului” a primit denumirea lui Vlad Ţepes – FOTO

Publicat: 15.09.2017
Natura poate crea unele dintre cele mai uimitoare creaturi. Recent, cercetătorii au descoperit ''furnica iadului'' care deţine un corn metalic cu care îşi înţepa şi sugea sângele inamicilor.

Cercetătorii au descris recent descoperirea unei noi specii (Linguamyrmex vlad)  în jurnalul Systematic Entomology. Denumirea de ”vlad”  provine de la cunoscutul domnitor Vlad Ţepeş, care şi-a dobândit faima internaţională datorită asocierii cu legenda vampirului, informează IFL Science.

Specia a trăit pe Pământ în perioada târzie a Cretacicului în urmă cu 98,8 milioane de ani. Avea o mărime de doar câţiva milimetri, conform cercetătorilor, ”furnica iadului” aparţine unei specii diferite faţă de cea din prezent. Micul specimen a fost descoperit încrustat în chihlimbar într-o mină din Myanmar. Cercetătorii din cadrul Institutului din New Jersey au utilizat raze X şi tomografii computerizate pentru a analiza furnica şi trăsătura distinctă a acesteia.

Credit: P. Barden, H.W. Herhold, D.A. Grimaldi

Cornul acoperit cu particule metalice ar fi ajutat mica insectă să înţepe prada. Deşi cornul metalic pare a fi o trăsătură deosebită, există nenumărate exemple de insecte în natură care utilizează calciu, zinc, mangan sau fier pentru a-şi întări anumite părţi ale corpului. Pe suprafaţa cornului se află mici peri care ajută insecta să perforeze prada extrem de rapid.

Între fălcile acesteia se află tuburi cu care, susţin cercetătorii, insecta ar fi supt lichidul din pradă. Rămăşiţele furnicii au fost descoperite lângă un cărăbuş şi el prin în chihlimbar.

Credit: P. Barden, H.W. Herhold, D.A. Grimaldi

În prezent Vlad, ”funica din iad” se află în Muzeul de Istorie Naturală din SUA.