Home » Natură » Ţânţarii creaţi în laborator ar putea fi eliberaţi în natură pentru uciderea insectelor purtătoare a unor virusuri periculoase precum Zika

Publicat: 11.11.2017
Agenţia pentru Protecţia Mediului din SUA (EPA) a aprobat utilizarea unei bacterii obişnuite pentru uciderea ţânţarilor sălbatici care transmit virusuri precum febra denga, cea galbenă sau Zika.

Pe 3 noiembrie, agenţia a transmis companiei MosquitoMate că ar putea elibera bacteria Wolbachia pipientis în mediul înconjurător pentru distrugerea ţânţarului tigru asiatic. Conform Nature, ţânţarii produşi în laborator, purtători ai acestei bacterii, o vor transmite populaţiilor de ţânţari sălbatici.

Decizia pe care EPA nu a anunţat-o oficial permite companiei cu sediul în Lexington, Kentucky, să elibereze ţânţarii infectaţi cu bacteria în 20 de state din SUA. ”Este o metodă fără utilizarea chimicalelor pentru distrugerea ţânţatilor sălbatici,” a declarat David O’Brochta, entomolog din cadrul Universităţii Maryland din Rockville.

Specialiştii au notat că celelalte specii de ţânţari nu vor fi efectate de cei creaţi în laborator. Compania a declarat că va începe să suprime populaţiile de ţânţari sălbatici treptat până la dispariţia totală a acestora. Recent, aceeaşi metodă a fost testată în Brazilia