Home » Natură » VIDEO+GIF. NASA prezintă imagini fascinante din spaţiu cu ”pulsul vieţii” Pământului

Publicat: 18.11.2017
În ultimele două decenii, NASA a monitorizat biosfera planetei şi variaţiile acesteia odată cu schimbarea anotimpurilor. Acest set de date are o valoare inestimabilă pentru cercetători, dar în afară de acest aspect, oferă o vizualizare dinamică a celei mai particulare caracteristici a planetei noastre, anume viaţa.

SeaWiFS (Sea-viewing Wide Field-of-view Sensor) a fost lansat în 1997, iar scopul său a fost să orbiteze planeta la 700 de kilometri deasupra solului, scrie Science Alert.

Satelitul a colectat date cu privire la proprietăţile masei oceanelor şi a uscatului. Ceea ce a şi făcut, observând schimbările de culori (vii) ale planetei odată cu schimbarea anotimpurilor.

Pentru cercetători, este important pentru că furnizează indicii despre viitorul planetei, îmbunătăţind modelele care prognozează viitoarele sau potenţialele schimbări sau cataclisme cauzate de schimbările climatice.

Omul de rând se poate bucura de imaginile fascinante oferite de cercetători cu ajutorul acestui satelit, precum gif-ul de mai jos:

Credit: NASA

Se vede cum gheaţa avansează şi se retrage la poli, de asemenea, variaţia de vegetaţie de pe continente se poate observa cu uşurinţă, mai ales în Africa. Nuanţele violet reflectă creşterea algelor.

Progresele tehnologice au ajuns până în punctul în care senzorii pot obţine detalii mai fine care pot scoate la iveală ce se întâmplă cu planeta la nivel chimic. Spre exemplu, anumite schimbări în luminozitate reflectate de la plante pot evidenţia momentele în care fotosinteza transformă dioxidul de carbon şi apa în zaharuri.

Noi observaţii ale cercetătorilor de la NASA indică un posibil izvor al vieţii pe Marte