Home » Natură » O pepinieră secretă a rechinilor ciocan a fost descoperită în Galapagos

O pepinieră secretă a rechinilor ciocan a fost descoperită în Galapagos

O pepinieră secretă a rechinilor ciocan  a fost descoperită în Galapagos
Publicat: 04.02.2018
De milioane de ani, rechinii ciocan cresc într-o adevărată pepinieră naturală protejată de mangrove şi recife în arhipelagul ecuadorian Galapagos, la adăpost de oameni.

În luna noiembrie a anului trecut, biologii au descoperit această ascunzătoare a lor, care ar putea fi unul dintre ultimele secrete ale acestui sanctuar situat la 1.000 km vest de America de Sud, scrie Rador. „Din întâmplare, am găsit această pepinieră naturală pentru rechinii ciocan (Sphyrna lewini), o specie extrem de ameninţată.

Este un sit unic, care prezintă un mare interes pentru conservarea lor”, explică pentru AFP biologul Eduardo Espinoza, responsabil de monitorizarea ecosistemelor marine din Parcul Naţional Galapagos. Încă impresionaţi de descoperirea lor, Espinoza şi echipa lui se duc din nou cu barca în acest loc, la nord-vest de Santa Cruz (una dintre insulele principale ale arhipelagului), în timpul unei noi expediţii menite să strângă date şi să planteze microcipuri puilor de rechini pentru a-i putea monitoriza. Zeci de rechini mici, de culoare argintie şi un bot aplatizat – cu un ochi la fiecare capăt – înoată liniştiţi printre alţi peşti în căutarea crustaceelor, hrana lor din primii ani de viaţă.

„Femelele vin aici pentru a naşte şi apoi pleacă. Puii au cu ce să se hrănească şi sunt protejaţi, deoarece recifele blochează accesul marilor prădători”, spune Eduardo Espinoza. După un an sau doi, când cresc şi au nevoie de mai multă mâncare, ei ies în largul mării şi migrează uneori la mii de kilometri distanţă. Ei sunt atunci nişte coloşi de până la doi metri şi jumătate şi trăiesc până la 50 de ani.

Citeşte continuarea pe Rador