Home » Natură » Rezultatul îngrijorător al unui studiu: un număr incredibil de mare de virusuri ne bombardează din cer

Publicat: 08.02.2018
Dacă există virusuri în pământ şi în apă, este de aşteptat să existe şi în atmosferă. Până acum, nu s-a ştiut însă cât de multe astfel de microorganisme se găsesc.

Cercetătorii de la University of British Columbia au ajuns la concluzia că „în fiecare zi, mai mult de 800 de milioane de virusuri se găsesc pe fiecare metru pătrat din atmosferă – adică 25 de virusuri pentru fiecare persoană din Canada”, a precizat virologul Curtis Suttle, unul dintre autorii studiului.

Aceştia se găsesc deasupra stratului inferior al atmosferei (altitudine de 2.500 – 3.000 de metri), adică acolo unde se formează şi condiţiile meteorologice, scrie Science Alert.

Un studiu anterior al cercetătorilor de la USDA Forest Service a scos la iveală că peste un trilion de virusuri pe metru pătrat cad pe pământ în fiecare an.

Noua descoperire, alături de cele anterioare, explică şi de ce acelaşi tip de virus se găseşte în părţi ale globului aflate la distanţe semnificative unele de altele – folosesc calea aerului pentru transport.

Suttle şi echipa sa au dorit să afle cum virusurile au ajuns la altitudinile de 2.500 – 3.000 de metri. Au instalat două colectoare pe platforme deasupra graniţei stratului atmosferic, în Munţii Sierra Nevada din Spania. Astfel, savanţii au găsit că erau milioane de bacterii şi miliarde de virusuri depozitate în fiecare metru pătrat şi în fiecare zi în troposfera liberă. Aşadar, ratele de depozitare a virusurilor sunt de 9 – 461 mai mari decât ratele de depozitare ale bacteriilor.

Prezenţa virusurilor în această cantitate în troposferă nu înseamnă neapărat un lucru devastator – am trăit aşa până acum. Totuşi, pot afecta noi ecosisteme din cauza uşurinţei cu care pot migra.

Mai mult, virusurile nu sunt doar patogeni. S-a observat că joacă un rol important în ciclul oceanic al carbonului. Există şi virusuri care omoară bacteriile dăunătoare pentru oameni.

În ADN-ul oamenilor există virusuri vechi de 100 de milioane de ani. Unele au origini ”extraterestre”