Home » Natură » Chiar dacă au învăţat să meargă, primele vertebrate nu au părăsit oceanul atât de repede

Publicat: 18.02.2018
Ilustraţiile ce prezintă evoluţia arată cum primele vertebrate ce au membre primordiale tranziţionează din apă pe uscat. Dar o nouă descoperire indică faptul că unele dintre aceste creaturi au ales să rămână sub apă şi să se reproducă şi să transmită descendenţilor din zilele noastre ''mersul'' pe fundul oceanului.

”Este o credinţă generală că abilitatea de a merge a evoluat atunci când femeile au tranziţionat de la ocean la uscat. Am fost surprinşi să învăţăm că anumite specii de peşti pot de asemena să meargă. Acestea utilizează un tipar genetic şi neuronal asemănător celui utilizat de majoritatea vertebratelor, inclusiv oamenii,”  a declarat Jeremy Dasen din cadrul Şcolii de Medicină din New York.

Conform Science Daily, cercetătorii s-au axat pe dezvoltarea neuronală a peştilor batoid (Leucoraja erinacea). Înrudiţi cu rechinii şi pisicile de mare, aceşti peşti cartilaginoşi sunt consideraţi ca fiind printre cele mai primitive vertebrate. Batoizii au două aripioare pe care le folosesc pentru a înota şi alte două aripioare pelvice pe care le utilizează pentru a merge pe podeaua marină.

În cadrul cercetării a fost utilizată tehnologia de secvenţiere a ARN-ului pentru descoperirea neuronilor motori ai batoidului. Specialiştii au descoperit că subtipurile neuronale ce permit controlul muşchilor şi reglează flexarea membrelor sunt prezente şi în neuronii motori ai batoidului. ”Descoperirea sugerează că tiparul genetic ce determină abilitatea nervilor spinali de a articula muşchii îşi are originea în urmă cu milioane de ani. Mult mai devreme decât credeam,” a declarat Dasen.