Home » Natură » Un nou proiect va scoate la iveală lumea ascunsă responsabilă pentru existenţa vieţii pe Terra

Publicat: 15.03.2018
Savanţii testează o flotă de vehicule autonome menite să colecteze informaţii despre microbii care trăiesc şi se deplasează prin oceane.

Microbii oceanici sunt printre cele mai importante organisme pentru susţinerea vieţii. Produc cel puţin 50% din oxigenul din atmosfera noastră şi elimină dioxidul de carbon, de aceea, o înţelegere de ansamblu a acestei lumi microscopice este esenţială pentru cercetători de astăzi.

În acest sens, un grup de cercetători de la Universitatea Hawaii Mānoa şi Monterey Bay Aquarium Research Institute (MBARI) au lansat în apă trei vehicule subacvatice autonome (LRAUV) în apele hawaiiene, scrie Futurism.

În acest prim test, vehiculele vor călători şi vor aduna datele de la o distanţă de 966 de kilometri.

Fiecare LRAUV au senzori care colectează date precum temperatura apei, chimia, conţinutul de clorofilă care se deplasează prin oceane şi înfloririle de fitoplancton.

Mai mult decât atât, aceşti roboţi pot capta şi arhiva mostre de apă de mare într-un ESP (Environmental Sample Processor) pe măsură ce călătoresc. Organismele din acestea vor furniza cercetătorilor o idee despre ce tipuri de microbi există în diferite regiuni din ocean.

Oceanul a rămas până acum cea mai puţin studiată parte de pe planeta noastră. Vehicule ca acestea vor schimba acest statut, oferind informaţii cruciale despre unele mecanisme care stau la baza proceselor naturale ale planetei noastre, precum generarea de oxigen şi absorbţia de dioxid de carbon, aspecte esenţiale în contextul schimbării climatice.

O parte a unui ocean istoric pierdut, care a existat înaintea Atlanticului, a fost descoperită de un geolog