Home » Natură » Cercetătorii au pus crocodilii să asculte muzică clasică în timp ce se aflau într-un aparat RMN pentru a afla mai multe informaţii despre dinozauri

Publicat: 12.05.2018
Cercetătorii au utilizat imagistica, în premieră, pentru a înregistra activitatea creierului unei reptile în încercarea de a învăţa mai multe lucruri despre dinozauri.

Cercetătorii au utilizat un aparat RMN pentru a înregistra activitatea cerebrală a crocodilului de Nil, una dintre puţinele specii ce deţine un strămoş comun cu dinozaurul.

Conform Mail Online, în acelaşi timp animalului i-a fost redată muzică clasică. Cercetătorii din cadrul Universităţii Bochum din Germania au determinat că stimulii complecşi declanşează anumite tipare din creierul crocodilului ce sunt similare cu cele ale păsărilor sau ale altor animale.

Crocodilii sunt una dintre cele mai vechi specii de vertebrate ce au suferit schimbări extrem de mici în ultimele 200 de milioane de ani, fapt ce îi face să aibă o legătură mai apropiată cu dinozaurii

”Prin analizarea creierului crocodilului, au aflat informaţii semnificative despre evoluţia sistemului nervos al mamiferelor ce ne-ar putea ajuta să înţelegem în ce moment structura cerebrală şi comportamentul asociat s-au format,” a declarat principalul cercetător Felix Strockens.

Apoi cercetătorii au comparat rezultatele cu cele ale altor mamifere şi reptile. Specialiştii au descoperit că anumite zone adiţionale ale creierului erau active în timpul expunerii la stimuli complecşi precum muzica clasică. Aceste procese sunt similare cu cele descoperite în cazul păsărilor, în alte studii.