Home » Natură » VIDEO. Savanţii au reuşit să întâlnească o meduză enigmatică ce seamănă cu o pungă de plastic

Publicat: 21.05.2018
Una dintre cele mai misterioase meduze a fost dificil de studiat din cauza habitatului natural aflat la adâncimi foarte mari în oceane, dar progresul tehnologic a făcut posibil ca ochii curioşi ai cercetătorilor să poată vedea şi specii care până acum au stat ascunse cercetării ştiinţifice.

De la descoperirea şi descrierea sa în 1967, Deepstaria enigmatica, meduza a apărut foarte rar, scrie Science Alert.

Raritatea cu care a fost observată face ca specimenul să rămână aproape în totalitate necunoscut. Nu se cunoaşte cu ce şi cum se hrăneşte, cum se înmulţeşte, răspândirea şi adâncimile pe care le poate tolera.

Savanţii de la NOAA, cu ajutorul submersibilului Hercules, au observat un exemplar viu de D. enigmatica pe coasta Insulei San Benedicto din Oceanul Pacific, la adâncimea de 974 de metri, într-un întuneric aproape complet.

Dacă nu este examinată îndeaproape, D. enigmatica seamănă mult cu o pungă de plastic şi, de asemenea, îi lipsesc tentaculele specifice multor specii de meduze. Întrucât acestea se bazează pe tentacule pentru a vâna, D. enigmatica trebuie să se bazeze pe o altă strategie de vânătoare.

Cercetătorii speculează că meduza vânează prin ambuscadă, folosindu-şi întreaga membrană centru a prinde prada, înfăşurând-o precum o pungă.

Tentaculele de meduză inspiră o nouă metodă de luptă împotriva cancerului