Home » Natură » O descoperire a savanţilor la Yellowstone poate fi ”extrem de relevantă” pentru problema originii vieţii

Publicat: 28.05.2018
Cercetătorii de la Montana State University au găsit un nou grup de microbi care trăiesc în izvoarele termale de la Yellowstone. Trăsăturile acestor organisme pot oferi indicii cu privire la originea vieţii, evoluţia vieţii arhaice şi importanţa fierului la începutul apariţiei vieţii.

Profesorul William Inskeep şi echipa sa de cercetători şi-au publicat descoperirile în jurnalul ştiinţific Nature Microbiology.

Savanţii au numit noua linie de organisme arhaice (archaea) Marsarchaeota după Marte, întrucât aceste organisme se dezvoltă în medii care conţin oxizi de fier. Savanţii au descoperit două subgrupuri de Marsarchaeota care trăiesc în apa fierbinte şi acidă în Yellowstone, unde oxidul de fier este mineralul principal, scrie Phys.

„Este interesant că habitatul acestor organisme conţine minerale (de fier) similare cu cele găsite pe suprafaţa lui Marte”, a precizat Inskeep.

Echipa a mai aflat şi că microbii pot produce oxid de fier, dar acesta nu este cazul la Marsarchaeota. Aceştia pot fi implicaţi în reducerea oxizilor de fier într-o formă mai simplă, „ceea ce este important pentru Pământul în primele faze ale existenţei. Circularea fierului a fost implicată ca fiind extrem de importantă pentru stabilirea primelor condiţii de mediu terestre”.

De asemenea, „cunoscând mai multe despre, noul grup de archaea oferă noi piese pentru puzzle-ul care ilustrează biologia la temperaturi mari. Poate fi important pentru industrie şi pentru biologie moleculară”, a adăugat cercetătorul.

”Bomba cu ceas” din Parcul Yellowstone. Dacă ar erupe, consecinţele ar fi devastatoare – VIDEO