Home » Natură » Aceste păsări au o capacitate similară cu cea a oamenilor

Aceste păsări au o capacitate similară cu cea a oamenilor

Publicat: 28.06.2018
Oamenii au capacitatea să transmită copiilor tradiţiile, obiceiurile şi modul de trăi pentru a fi conservate de viitoarele generaţii. Dar se pare că nu suntem singurele vietăţi din regatul animalelor cu această capacitate.

În cadrul unui nou studiu a fost descoperit că vrabia americană ce poartă denumirea ştiinţifică de Melospiza georgiana produce aceleaşi melodii de 1.000 de ani, fapt ce rivalizează cu cele mai vechi tradiţii culturale ale oamenilor.

Conform History, cercetătorii din cadrul Universităţii Queen Mary din Londra şi Universitatea Duke au înregistrat repertoriul ciripiturilor a 615 păsări din şase populaţii diferite de vrăbii. Specia este comună în regiunile mlăştinoase din nord-estul şi centrul Statelor Unite ale Americii.

După ce au înregistrat cântecele, cercetătorii au utilizat softuri computerizate pentru a analiza diversitatea diferitelor tonuri. În cele din urmă, au detectat 160 de cântece diferite şi au creat un model matematic prin care au determinat fiecare tip de melodie produsă de păsări în anumite perioade de timp. Ei au descoperit că păsările tinere aud o mulţime de tipuri diferite de cântece şi aleg să le înveţe pe cele mai comune. Anterior se credea că acest tip de învăţare este specific oamenilor. Specialiştii au estimat că păsările învaţă să imite corect cântecele în proporţie de 98%.