Home » Natură » În ultimii 70.000 de ani, urangutanii au încercat să se adapteze apariţiei oamenilor

Publicat: 08.07.2018
Relaţia dintre oameni şi urangutani nu a fost niciodată studiată cu adevărat. Un studiu recent prezintă influenţa oamenilor asupra evoluţiei urangutanilor în decursul a mii de ani. Aceste animale şi-au modificat stilul de viaţă şi obiceiurile în funcţie de acţiunile oamenilor.

Anterior, în comunitatea ştiinţifică se credea că mediul era principalul factor care influenţa urangutanii, scrie Tech Times. „Însă urangutanii ce au existat înaintea omului modern şi au ajuns în sud-estul Asiei în urmă cu 70.000 de ani erau diferiţi faţă de cei din prezent”, a declarat Stephanie Spehar, pricipalul autor al studiului.

Deşi urangutanii se găsesc, în prezent,  doar în insulele din Borneo şi Sumatra, în trecut animalele erau răspândite în multe regiuni ale Asiei. Cercetătorii au descoperit acest lucru prin examinarea fosilelor şi a altor dovezi arheologice ce dezvăluiau schimbările asociate interacţiunii urangutanilor cu oamenii.

În urmă cu aproximativ 20.000 de ani, populaţia de urangutani a început să scadă după ce oamenii au intrat în peisaj. Din acel moment animalele au început să se reproducă mult mai rar, iar vânătoarea a scăzut numărul de urangutani de pe planetă şi i-a forţat să-şi schimbe modul în care trăiau.

Informaţiile din cadrul studiului i-ar putea ajuta pe cercetători să realizeze noi strategii pentru salvarea speciei de la dispariţie.