Home » Știință » Cercetătorii au descoperit un posibil tratament împotriva bolii Alzheimer. Se vinde deja în farmacii – VIDEO

Publicat: 08.04.2015
Un medicament folosit, în prezent, în unele ţări asiatice pentru tratamentul pacienţilor care au suferit atacuri de cord ar putea avea potenţialul de a lupta împotriva bolii Alzheimer.

La primele teste realizate pe şoareci, medicamentul numit Edaravone a arătat că are capacitatea de a atenua declinul mental asociat cu boala Alzheimer şi de a îmbunătăţi memoria şi abilităţile de învăţare.

Alzheimer este o afecţiune cronică neurodegenerativă caracterizată prin pierderea progresivă a ţesutului creierului din cauza acumulării a două proteine, β-amiloid şi tau. Acestea întrerup procesul celular normal şi duc, în cele din urmă, la moartea celulelor.

Proteina tau pare să apară în neuronii din hipocamp, parte a creierului crucială pentru funcţia de învăţare şi de memorie, înainte de a se răspândi în cortex, regiune implicată în funcţii complexe ale creierului precum vorbirea şi atenţia. Spre comparaţie, amiloidul se acumulează iniţial în unele părţi ale cortexului şi apoi în hipocamp.

În timpul testelor de laborator, echipa de cercetători din Australia şi China a descoperit că medicamentul dă dovadă de eficienţă în blocarea funcţiei toxice a β-amiloidului şi în stoparea distrugerii celulelor creierului. Acesta nu este însă singurul său beneficiu.

„Medicamentul inhibă şi hiperfosforilarea proteinelor tau care poate genera acumulări în celulele creierului şi poate perturba funcţiile acestuia”, explică cercetătorii.

Şoarecii folosiţi în analize cărora li se administrase Edaravone aveau o memorie mai bună şi aveau performanţe mai bune în testele congnitive pe parcurs ce îmbătrâneau, mai puţine formaţiuni de amiliod şi o inflamare mai uşoară a creierului decât cei care nu primeseră acest medicament.

Cercetătorii explică însă că vor fi necesare numeroase alte teste pentru a determina dacă Edaravone poate fi folosit cu succes şi la oameni în tratarea bolii Alzheimer.