Home » Știință » 5 dintre cele mai PERICULOASE substanţe chimice din lume. Una dintre acestea a fost produsă pentru prima dată de către nazişti – VIDEO

Publicat: 23.01.2016

În anul 1939, într-un buncăr secret de la graniţa germano-poloneză, naziştii supravegheau producţia unei substanţe chimice recent descoperite: trifluorura de clor (Substanţa N). Aceasta avea capacitatea de a arde în momentul în care era expusă unei surse de oxigen (cum este aerul) şi exploda atunci când intra în contact cu apa.

Naziştii au testat noua substanţă, folosind-o ca şi combustibil pentru aruncătoarele de flăcări. Astfel, ei au descoperit că trifluorura de clor poate arde la temperaturi de până la 2400 de grade Celsius. Deşi au plănuit să producă 90 de tone de trifluorură de clor în fiecare lună, germanii au reuşit să obţină doar 30 de tone până la sfârşitul celui de-Al Doilea Război Mondial.

S-a demonstrat ştiinţific. Ce nu a spus nimeni până acum despre sexul oral

În lumea ştiinţifică, această substanţă este cunoscută ca fiind cel mai viguros agent de fluorurare descoperit vreodată. Astfel de agenţi distrug moleculele cu care intră în contact şi îşi înlocuiesc atomii de hidrogen cu fluorină. Se produce, astfel, o reacţie chimică ce stă la baza capacităţii Substanţei N de a arde la temperaturi atât de mari.

Cel mai exploziv compus chimic produs până în momentul de faţă este azidoazida de azidă. Aceasta este compusă din 14 atomi de nitrogen fără legături triple între ei, ceea ce înseamnă că fiecare atom are tendinţa de se separa de celălalt, pentru a forma noi legături. Dar, din moment ce oamenii de ştiinţă au putut împiedica realizarea acestui proces, a rezultat o substanţă cu o putere de explozie extrem de mare.

VIDEO. Uită de benzină sau motorină. S-a inventat maşina care merge cu apă, oţet şi cola