Home » Știință » Imaginea IMPRESIONANTĂ captată de telescopul Hubble, la 26 de ani de la lansarea lui în spaţiul cosmic – FOTO

Publicat: 24.04.2016
Dispozitivul fost plasat în spaţiul cosmic cu ajutorul navetei spaţiale Discovery.

Astronomii americani sărbătoresc 26 de ani de la lansarea în spaţiul cosmic a telescopului spaţial Hubble. Pentru a marca acest eveniment, cercetătorii au făcut publică una dintre cele mai spectaculoase imagini captate de la bordul acestuia până în acest moment.

La scurt timp după lansarea de pe 24 aprilie 1990, Hubble fotografia, pentru prima dată, Bubble Nebula, o formaţiune cosmică alcătuită din particule propulsate cu o forţă foarte mare de o stea având un volum mai mare de 10-20 de ori faţă de cel al Soarelui. Atunci, datorită unor probleme tehnice, imaginea rezultată a fost extrem de neclară.

În 1993, Hubble a fost reparat şi îmbunătăţit. Cu toate acestea, nebuloasa nu a putut fi fotografiată în totalitate, deoarece câmpul vizual al camerei era, totuşi, destul de redus.

Bubble Nebula (Foto:nationalgeographic.com/NASA/ESA/Hubble Heritage Team)

La 16 ani după aceea, telescopul a fost echipat cu o cameră mult mai performantă faţă de cea cu care fusese prevăzut anterior. ,,Întotdeauna ne-am dorit să obţinem o imagine spectaculoasă cu Bubble Nebula, pentru momentul în care vom sărbători activitatea telescopului. Sper ca toată lumea să se bucure de această fotografie. Eu m-am bucurat”, a declarat pentru National Geographic Zoltan Levay, coordonatorul echipei care se ocupă de analiza imaginilor obţinute de Hubble.

Astronomii americani susţin că această imagine le va oferi posibilitatea să studieze în detaliu modul în care stelele masive îşi modelează împrejurimile cu ajutorul radiaţiilor puternice pe care le emit. Steaua care a provocat formarea lui Bubble Nebula poate fi observată în partea stângă a imaginii prezentate mai sus.

Sursa: nationalgeographic.com