Home » Știință » Această imagine realizată de telescopul spaţial Hubble în 1995 a revoluţionat viitorul astronomiei

Publicat: 04.10.2016
Ajuns la cel de-al 26-lea an în spaţiu, Telescopul Hubble a realizat mii de imagini incredibile pentru ştiinţă.

Majoritatea am văzut imaginile recente, colorate, ce înfăţişează nebuloase îndepărtate şi galaxii cu forme neobişnuite. Însă una dintre cele mai importante imagini a fost realizată de Hubble în 1995.

Imaginea din 1995, Hubble Deep Field, nu este neapărat colorată, însă este o imagine care cuprinde întreaga istorie a Universului, prima imagine de acest fel.

În imaginea de mai jos, în afară de câteva stele, fiecare punct reprezintă o galaxie.

Unele dintre cele mai mici galaxii din imagine sunt de acum 12 miliarde de ani, ceea ce înseamnă că în imagine a fost suprpinsă lumina de la câteva miliarde de ani distanţă după Big Bang.

Înainte de realizarea imaginii, telescopul spaţial Hubble era utilizat pentru a investiga anumite obiecte din spaţiu: o stea sau o galaxie neobişnuită.

Însă astronomul Robert Wiliams, director al proiectului Hubble între anii 1993 şi 1998, a decis să utilizeze telescopul în alte scopuri – să privească universul în ansamblu. A fost un risc enorm, iar la aceea vreme NASA nu putea pierde investiţii. Cercetătorii au eşuat în cadrul unei misiuni deoarece au trimis telescopul Hubble în spaţiu cu o oglindă defectă, timp de trei ani aceştia au primit imagini înceţoşate.

Ignorând persoanele răutăcioase care au răs de eşecul lor, Wiliam a decis să realizeze o ,,imagine a nimicului”. Hubble Deep Field a fost prima imagine  realizată la o distanţă atât de mare în universul nostru.