Home » Știință » Savanţii au creat noi forme de viaţă care conţin ADN ”artificial”

Savanţii au creat noi forme de viaţă care conţin ADN ”artificial”

Publicat: 02.02.2017
Oamenii de ştiinţă au creat în laborator primele organisme „semi-sintetice”, modificând ADN-ul bacteriei E. coli prin adăugarea a încă două baze în codul genetic.

În natură, orice organism este format din ADN care conţine patru baze reprezentate de literele G, T, C şi A. Echipa de la Scripps Research Institute din California, condusă de Floyd Romesberg, au creat încă două baze, reprezentate de literele X şi Y. Apoi acestea au fost inserate în codul genetic al bacteriei E. coli, conform Science Alert.

Acesta este primul organism semi-sintetic creat vreodată, cu două perechi de baze naturale şi una artificială.

Romesberg dezvăluie că, „existând o abilitate teoretic nelimitată de a procesa informaţia în continuă creştere, organismul semi-sintetic optimizat furnizează o platformă potrivită pentru a crea organisme cu proprietăţi total nenaturale şi trăsături care nu se găsesc nicăieri în natură”.

De la începutul acestui proiect, din 2014, au existat voci care au fost reticente la o astfel de acţiune. Jim Thomas, de la ETC Group, o organizaţie canadiană care dezbate progresul tehnologic în contextul socioeconomic şi ecologic a menţionat: „apariţia acestui organism „extraterestru” poate avea implicaţii etice şi legislative pe o perioadă foarte mare de timp. În timp ce biologii inventează noi metode de a se juca cu lucrurile fundamentale ale vieţii, guvernele nu au fost capabile să elaboreze un cadru legislativ sau de supervizare a acestui domeniu”.

Totuşi, Romesberg susţine că nu este motiv de îngrijorare, cel puţin deocamdată, pentru că perechea de baze artificală este inutilă, bacteria nu este capabilă să o citească şi să o proceseze. De asemenea, aceste molecule nu sunt făcute să funcţioneze în organisme complexe.

”Bacteria de coşmar” se răspândeşte în spitalele din Statele Unite. Niciun antibiotic nu are efect asupra ei şi este greu de detectat