Home » Știință » Savanţii au dezvăluit planul perfect pentru construirea unui computer cuantic: ”Este Sfântul Graal al ştiinţei”. Va da răspunsul la cele mai mari întrebări ale lumii

Publicat: 05.02.2017
Cercetătorii au dezvăluit un plan practic de realizare a unui computer cuantic. Munca cercetătorilor are potenţialul de a revoluţiona industria, ştiinţa şi comerţul la o scală apropiată cu cea produsă în momentul inventării computerului.

Dacă va funcţiona, computerul va putea răspunde la cele mai ample întrebări despre viaţă, univers şi lumea înconjurătoare.

Computerele cuantice au potenţialul de a fi mult mai puternice în privinţa rezolvării anumitor probleme pe care niciun computer obişnuit nu le poate realiza. ,,Timp de mulţi ani s-a crezut că este imposibilă construirea unui computer cuantic,” spune profesorul Winfried Hensinger, director al Ion Quantum Tehnology Group.

,,Prin munca noastră am dovedit că procedura este posibilă, dar am prezentat şi un plan îndrăzneţ  de construire a unei tehnologii la scală mare,” adaugă el.

Echipa va construi un prototip al computerului cuantic bazându-se pe acest design, acesta ar putea fi operaţional în câţiva ani. ,,Este Sfântul Graal al ştiinţei, construirea reală a unui computer cuantic,” spune Hensinger.

Odată construit, cercetătorii susţin că tehnologia va avea capabilitatea de a a răspunde la întrebările importante despre ştiinţă, va crea lucruri noi, va ajuta la salvarea vieţilor şi la rezolvarea misterelor universului.

Planul se bazează pe o nouă invenţie care permite bucăţilor de cuantum să fie transmise între modulele individuale ale computerului cuantic pentru a obţine o măşinărie modulară  la scală mare. Anterior, cercetătorii au propus utilizarea conectorilor din fibră optică pentru asamblarea modulelor individuale ale computerului.