Home » Știință » Pielea umană poate fi soluţia pentru distrugerea celulelor canceroase de la nivelul creierului

Publicat: 14.02.2017
Printr-un procedeu special cercetătorii au ajuns să creeze celule stem din piele şi să le introducă în zonele afectate ale creierului, îndepărtând celulele bolnave.

Studiul, citat în publicaţia The Verge, a fost realizat pe şoareci de laborator, însă este posibil ca, în cel mai scurt timp posibil, procedura să fie aplicată şi în cazul pacienţilor care suferă de o formă gravă de cancer la creier, relatează Gândul

Pentru că s-a dovedit că celulele stem din creier nu pot lupta împotriva celulelor canceroase, oamenii de ştiinţă s-au gândit că ar putea crea celule stem din pielea umană, pe care să le introducă apoi la nivelul creierului şi, astfel, să asigure lupta împotriva acestei maladii.

Cercetătorii au tratat celulele stem noi cu medicaţia specifică pentru cancer, iar acestea au ajuns în zona creierului afectată. Rezultatele au arătat că în urma acestei proceduri tumoarea s-a redus şi s-a extins durata de viaţă a şoarecilor.

Cu toţii ştim că celulele stem sunt utilizate pentru reconstrucţia unei părţi a corpului, cum ar fi măduva spinării, însă până acum nimeni nu credea că acestea pot deveni un mijloc de luptă împotriva uneia dintre cele mai grave boli. Dacă testele se vor dovedi o reuşită şi în cazul oamenilor, acest tratament ar putea oferi pacienţilor o nouă şansă la viaţă.

Cancerul la creier este cunoscut sub numele de glioblastom. Afectează adulţii, iar riscul de supravieţuire este extrem de scăzut, din pricina faptului că, chiar şi după îndepărtarea tumorii pot rămâne urme rezistente la orice fel de tratament.

Cercetătorii estimează că, pe parcursul anului 2017, se vor înregistra aproximativ 12.000 de cazuri noi de glioblastom.