Home » Știință » Un reputat fizician susţine că fantomele nu există, deoarece urmele lor nu au fost detectate de LHC din cadrul CERN

Un reputat fizician susţine că fantomele nu există, deoarece urmele  lor nu au fost detectate de LHC din cadrul CERN
Publicat: 27.02.2017
Large Hadron Collider (LHC) ar putea fi unul dintre cele mai incredibile experimente din lume. Acesta a ajutat la crearea celei mai dense materii din exteriorul unei găuri negre, a descoperit dovezi clare împotriva supersimetriei şi cel mai important a ajutat la descoperirea bosonului Higgs, rezultat care a obţinut Premiul Nobel pentru Fizică.

Însă publicul general nu este conştient de descoperirile ezoterice de la LHC. Pentru oameni, fantomele sunt mult mai interesante decât fizica particulelor. Însă, cercetătorii sugerează că LHC a infirmat existenţa fantomelor, notează Live Science.

Fizicianul Brian Cox, din cadrul Universităţii din Manchester, a declarat în cadrul unei emisuni de radio. ,,Aş vrea să fac un anunţ. Noi nu ne aflăm aici pentru a dezbate existenţa fantomelor, deoarece ele nu există,”

,,Ar trebui să inventăm o extensie a modelului standard al fizicii particulelor, pentru a explica cum au scăpat aceste particule senzorilor LHC. Acest lucru este de neconceput având în vedere scala tipică a energiei emise de interacţiunea particulelor din corpul uman,” adaugă el.

Astrofizicianul Neil deGrasse Tyson, care era prezent în cadrul emisiunii, l-a presat pe Cox să îşi clarifice răspunsul.

,,Dacă înţeleg bine ceea ce ai declarat, tocmai ai spus că CERN a infirmat existenţa fantomelor.”

,,Da,” spune Cox. ,, Am spus că, dacă ar exista orice tip de substanţă care ar pătrunde în corpurile noastre, făcându-mi mâna sau piciorul să se mişte, ar trebui să interacţioneze cu particulele din care este alcătuit corpul nostru. Având în vedere că am făcut măsurători precise ale interacţiunii dintre particule, părerea mea este că nu poate exista un astfel de lucru,” adaugă Cox.

Aşadar, dacă fantomele ar exista urmele lor ar putea fi detectate de către fizicieni, însă până acum acest lucru nu s-a întâmplat.