Home » Știință » Astronomii afirmă că există patru obiecte necunoscute care pot fi noi lumi în sistemul nostru solar

Publicat: 09.04.2017
Astronomii de la Australian National University investighează aceste obiecte, fiecare putând fi planete încă necunoscute din sistemul nostru solar. Se speculează de mult existenţa a ceea ce a fost poreclită „Planeta 9”, dar studiul de faţă este cel mai amplu deoarece include 60.000 de astronomi amatori care observă individual datele culese de ”SkyMapper”.

Planeta 9 este o lume ipotetică ce se găseşte la marginea sistemului solar. Nu a fost observată niciodată în mod direct, dar s-au emis teorii bazate pe tiparele gravitaţionale neobişnuite în spaţiul de dincolo de Pluto, notează The Independent.

Astronomii amatori au ajutat în eliminarea multor corpuri de pe cerul emisferei sudice din lista posibililor candidaţi pentru Planeta 9.

Brad Tucker, conducătorul acestui proiect, a dezvăluit: „cu ajutorul a zeci de mii de voluntari care au cernut prin sute de mii de imagini luate de SkyMapper, am reuşit să obţinem în doar trei zile analizele ştiinţifice pe care le obţineam în mod normal în patru ani”.

Acum, astronomii vor îndrepta telescoapele către candidaţii rămaşi pentru a vedea dacă sunt doar asteroizi, alte planete pitice sau în cel mai fericit scenariu, chiar Planeta 9.

Planeta 9 ar putea provoca un adevărat DEZASTRU. Terra va fi expusă pericolului