Prima pagină Stiinta

Sonda Cassini a reluat, cu succes, conexiunea cu Pământul. ,,Nicio sondă spaţială nu a ajuns vreodată atât de aproape de Saturn''

Oana Bujor | 04.28.2017 | ● Vizualizări: 3220

Sonda Cassini, deţinută de NASA, a restabilit contactul cu Pământul după ce a reuşit să pătrundă în spaţiu dintre Saturn şi inelele sale. Aceasta a transmis informaţii şi telemetri către planeta noastră, la o zi după manevra importantă.

Sonda Cassini are orbitează gigantul gazos de peste 13 ani a reuşit să fotografieze zona dintre planetă şi inele, trimiţând către Pământ informaţii fără precedent, informează CBS News.

Prima imagine a fost realizată miercuri, ajungând la o distanţă de 3.057 de kilometri depăratre de norii planetei, atingând o velocitate de 123.919 kilometri/oră. ,,Nicio sondă spaţială nu a ajuns vreodată atât de aproape de Saturn. Putem să ne bazăm doar pe supoziţii atunci când vine vorba de ceea ce s-ar putea întâmpla cu sonda în această perioadă,'' a declarat Earl Maize, managerul proiectului Cassini.

Lansată în octombrie 1997, Cassini a ajuns la Saturn în iulie 2004 şi a plasat un rover pe suprafaţa Lunii Titan. Din acel moment, Cassini a trimis unele dintre cele mai importante informaţii .către Pământ. Însă, în ultima perioadă,  sonda a rămas fără combustibil, astfel membrii NASA au decis să intre într-o ,,spirală a morţii,'' pătrunzând în atmosfera lui Saturn pe 15 septembrie.

Tag-uri: cassini | nasa | saturn | pamant | informatii