Home » Știință » O descoperire poate da peste cap o ipoteză cu privire la originea vieţii

O descoperire poate da peste cap o ipoteză cu privire la originea vieţii

Publicat: 13.05.2017
Cercetătorii au descoperit fosile de microorganisme în roci vechi de 3,48 miliarde de ani, cu 580 de milioane de ani mai devreme decât se credea anterior. De asemenea, rocile din formaţiunea Dresser indică prezenţa izvoarelor geotermale.

Noua descoperire a cercetătorilor australieni de la UNSW ridică o problemă esenţială cu privire la apariţia vieţii pe Pământ, relatează Science Daily.

Tara Djokic, autoarea acestui studiu, precizează că „aceasta poate avea implicaţii pentru originea vieţii în izvoarele de apă dulce, spre deosebire de originea în mediul marin, care este ipoteza mai des discutată”.

Savanţii consideră astfel două ipoteze în ceea ce priveşte originea vieţii. Ori a apărut în izvoarele hidrotermale din adâncimea mării, ori a început în mediul terestru într-o versiune darwiniană de „baltă caldă”.

Djokic mai adaugă şi că „studiul nostru are implicaţii majore pentru căutarea vieţii pe Marte, pentru că pe planeta roşie se găsesc dovezi ale existenţei izvoarelor geotermale de vârstă similară cu formaţiunea Dresser din Pilbara”.

Studiul a fost publicat în jurnalul Nature Communications.

De asemenea, cercetătorii au descoperit stromatolite, formaţiuni create de comunităţi de microbi, ceea ce indică o diversitate a vieţii unicelulare de la începutul vieţii de pe Terra şi întăreşte ipoteza conform căreia viaţa a apărut prima dată în mediul terestru.

Originea vieţii pe Pământ, dezvăluită de noi experimente