Home » Știință » A fost creată cea mai mare hartă virtuală a Universului ce conţine 2 trilioane de particule digitale-FOTO

Publicat: 14.06.2017
Întreaga formare a Universului a fost simulată pe un supercomputer. Experţii au generat o listă ce conţine aproximativ 25 de miliarde de galaxii virtuale create din trilioane de particule digitale. Lista este utilizată pentru experimentele de la bordul satelitului Euclid ce va fi lansat în 2020.

Simularea a fost realizată de către cercetătorii din cadrul Univerităţii din Zurich şi a durat trei ani pentru a fi realizată, informează Mail Online.

Aceştia au dezvoltat şi optimizat un cod pentru a descrie cu acurateţe dinamica materiei întunecate şi formarea structurilor la scală largă din Univers. Aproximativ 5% din Univers este alcătuit din materie cunoscută precum atomii sau particulele subatomice, în timp ce restul de 95% este realizat din ,,întuneric”. O altă parte de 23% este materie întunecată, aceasta nu este vizibilă prin intermediul telescopului, dar astronomii sunt conştienţi de existenţa sa datorită efectului gravitaţional.

Sursa: UZH

Conform cercetătorillor, codul pe care l-au utilizat a fost creat pentru a utiliza optim puterea unui supercomputer modern. Codul a fost procesat de către computer timp de 80 de ore, astfel fiind generat un Univers virtual alcătuit din două trilioane de macro-particule, ce reprezintă materia întunecată fluidă. Conform calculelor cercetătorilor, materia întunecată fluidă a evoluat sub infleunţa propriei sale gravitaţii, astfel formându-se concentraţii mici de materie denumite aureole de materie întunecată. Experţii sugerează că galaxiile precum Calea Lactee s-au format în astfel de aureole sau halouri.

,,Natura materiei întunecate a rămas una dintre problemele nerezolvate ale ştiinţei moderne,” spune dr. Romain Teyssier, coautor al studiului.

Conform cercetătorilor, această problemă poate fi rezolvată doar prin observaţie indirectă. Atunci când satelitul Euclid va capta lumina emisă de miliarde de galaxii, astronomii vor putea măsura distorsiunile subtile care apar din deflecţia luminii.