Home » Știință » Cercetătorii au creat un ficat ”artificial” care poate duce la rezolvarea oricărei boli a acestuia

Publicat: 19.06.2017
Ţesutul ficatului creat în laborator dezvăluie reţele de de molecule şi ADN care nu se cunoşteau până acum şi care controlează procesul de dezvoltare al ficatului. Descoperirea poate ajuta la generarea de ţesut pentru de ficat, care la rândul său ar putea duce la rezolvarea unor probleme grave de sănătate care implică disfuncţii ale ficatului.

Cercetarea a fost condusă de Takanori Takebe, de la Cincinnati Children’s Hospital Medical Center, şi a fost publicată în revista Nature pe 14 iunie, scrie Science Daily.

Deocamdată, pentru tratarea bolilor asociate disfuncţiilor ficatului, singura soluţie este transplantul, iar numărul de donatori este limitat. Astfel, o miză a medicinei (care se extinde şi la alte studii care implică alte organe) este de a genera ţesuturi care se auto-organizează.

Aflarea precisă a detaliilor şi a contextului care duce la dezvoltarea ţesutului într-un embrion este esenţială.

Takebe precizează că „abilitatea de a crea ficat de transplantat şi ţesut va fi de un foarte mare ajutor pentru oamenii care suferă de boli ale ficatului care au nevoie de tratamente inovative pentru a le salva vieţile”.

„Datele noastre ne furnizează o nouă înţelegere detaliată a comunicării intercelulare între celulele ficatului în dezvoltare şi putem să producem ţesut care imită într-un mod remarcabil de fidel generarea naturală”.

Totuşi, cercetătorii au observat că ţesutul produs în laborator nu imită în totalitate ţesutul natural întrucât există diferenţe de mediu al celulelor. Noile date sunt însă utile pentru a „îmbunătăţi organoidele de ficat”.

Alimentul care este mai nociv pentru ficat decât alcoolul. Ce trebuie să faci ca să eviţi problemele

Oamenii de ştiinţă au creat „ficat uman” din celule stem

Mitul detoxifierii – care este realitatea ştiinţifică din spatele curelor şi dietelor „detox”?

Minunile celulelor stem: oamenii de ştiinţă au creat un „ficat sintetic”