Home » Știință » Invenţie revoluţionară a germanilor: apa poate fi decontaminată eficient cu ajutorul nanoroboţilor

Publicat: 03.07.2017
Savanţii de la Institutul Max Planck din Germania au dezvăluit invenţia unor microboţi sferici capabili să se deplaseze prin apă şi să omoare bacteriile, furnizând o nouă metodă eficientă de a curăţa rezervele de apă contaminată.

Înotând prin apă infectată cu E. coli, noii boţi au omorât 80% din bacterii în doar 20 de minute; iar pentru că sunt magnetici, pot fi uşor extraşi din apă, scrie Science Alert.

Metoda are un mare avantaj faţă de metodele tradiţionale de curăţare a apei, care implică folosirea chimicalelor, atât în ceea ce priveşte eficienţa, cât şi în ceea ce priveşte furnizarea unei ape curate, atât fără bacterii, cât şi fără substanţele chimice utilizate pentru a omorî bacteriile.

Este o nevoie urgentă de a dezvolta metode mai eficiente, inovative, ieftine şi robuste de curăţare a apei, care nu au efecte adverse asupra mediului sau asupra sănătăţii oamenilor”.

Boţii sferici au două componente principale: o jumătate este alcătuită din magneziu, care creează bule de hidrogen în apă şi are rolul de propulsor. Cealaltă jumătate este realizată din straturi alternative de fier şi aur, iar deasupra lor se află nanoparticule de argint. Straturile de fier şi aur prind bacteria, iar nanoparticulele o distrug. După acest procedeu, boţii pot fi extraşi cu ajutorul unui magnet.

De ce apa îmbuteliată este una dintre cele mai mari farse din istoria modernă, lucru valabil şi pentru România